I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 29, 2011

Tentang Dhia

Assalamualaikum Warahmatullahi wabarakatuh


Perrrrrrggghhh.. cerita ini amat sedih leeeerrrrhhh..

first time tengok cerita drama yang ending dia sweet gilaaa>> dah lah sweet, gila pulak tue....

Drama neyh dari awal-awal lagi memang best. cerita dia memang adaptasi cerita yang berlaku di sekeliling kita.

penekanan yang paling utama bagi saya ialah, berpeganglah dengan janji ALLAH.. sesungguhnya Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya.

cerita neyh jugak memaparkan realiti kehidupan bagi seorang yang tidak punya pegangan agama yang teguh. Neyh macik Salmi punya hal lah neyh... sakit hati, semua di bomohnya. Tapi tadi cara dia kantoi pon lawak jugak, anak dia c zetty sendiri yang cakap maen lepas jak.
tak puas hati, tak cukup c Dhia d c guna-guna, satu keluarga dia c charm.. ya Allah. jauhkan lah saya daripada mertua seperti ini. Lindungi lah keluarga saya daripada manusia berhasad dengki, tamak macam tue.

Dhia, memaparkan ketabahan seorang wanita yang mempertahankan cintanya demi seorang lelaki yang dicintainya...

antara nice quotation yang sempat saya grab tadi,

" hanya ajal dapat memisahkan kita"

"walaupun hati Dhia terluka, tapi cinta Dhia semakin mekar untuk abg"
(yang neyh saya adaptasi sendiri, kerana saya kurang jelas dengar apa c Dhia cakap. Saya just translate dari apa yg ada di subtitle yang dalam bahasa Inggeris tue)

" Sekarang Dhia dah tau siapa yang mencintai Dhia........Allah".

Ya Allah, indahnya saat ajal menjemput Allah TETAP diingati...


dan

"jangan mencintai Dhia melebihi Allah"


akhir cerita neyh, Zikir dan Dhia meninggal bersama-sama... jika cerita ini benar, mungkin, cinta mereka membawa mereka ke syurga...


TOUCHING~~~

Tapi saya tak nanges tau..hihihi....

No comments:

Post a Comment