I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, June 11, 2011

(^__^)

Assalamualaikum..

Yehhh...dua minggu dah aku bercuti di dalam maktab tercinta..well, like biasa....everything is ok...

cerita tentang cinta...ya, aku neyh pon geli jugak lau mo cerita pasal neyh...aku suka alaminya..tapi bukan menceritakan apa yang aku alami....aku cerita selalunya cerita ma orang..bukannya tulis cerita kasi orang baca...apa sudah aku cakap neyh???hahahah

tapi kan.....Cinta memang perlu untuk kita...kalau tanpa cinta....maka tiadalah kita, tiadalah benda-benda wujud disekeliling kita..kenapa???? 

tanpa cinta dari ibu dan bapa kita, maka tiadalah kita lahir di dunia....


Paling penting....


tanpa cinta dari Yang Maha Kuasa...MAKA tiadalah terciptanya alam neyh...kenapa???Dunia neyh selain daripada merupakan medan untuk kita mengumpul bekalan secukupnya ke akhirat nanti, tapi di sini jugalah Allah mahu uji hambanya....uji sejauh mana KECINTAAN hambaNya kepada Maha Pencipta..

tanpa rasa Cinta daripada Allah kepada hambanya, takkanlah kita merasa nikmat yang DIA sediakan....Allah cintakan hambanya...sehingga setiap hembusan nafas kita, diberi secara percuma...subhanAllah...tapi alangkah hibanya tatkala tidak semua menyedari hal ini..dengan cintaNya kita dapat hidup dalam keadaan aman dan damai..walaupon ada sesetengah yang hidup dalam keadaan yang amat susah...namun, setiap kejadian itu, ada hikmah....DIA tahu apa yang terbaik untuk hambaNya...

tugas kita sebagai 
HambaNya,Carilah cintaNya....balaslah CintaNya...Rebutlah cintaNya..berkongsilah cintaNya....disamping mengerjakan segala suruhanNya dan tinggalkan laranganNya.....disamping itu, cintailah Rasulullah S.A.W....manusia mulia yang akan membela nasib kita sebagai umatnya diakhirat kelak insyaAllah....

p/s

mo pesan neyh...lau mo bercinta, berpada-padalah....kawan saya pernah nasihat...'jangan bercinta ngn manusia lebih2, nanti Allah tak suka"...

JANgan buat benda bodoh kalau orang yang kita cinta tue tak balas cinta kita, "break" kita or whatso ever....Aku harap sangat kamu jangan buat perkara yang bodoh...Allah dah kasik kita akal fikiran kan?? jadi, kita guna akal tue untuk berfikir..."berbaloikah aku buat benda bodoh neyh semata-mata kerana si polan"....istighfar banyak-banyak..sebab, kalau  aku lah...cewek aku mo bunuh diri keciwa kunun, kasi calar2 tangan ka....satu jak perkataan yang paling sesuai..BODOH..hahah...tambahlah aku tak mo bebaik n balik semula dengan orang macam tue..

susah mo kekalkan satu hubungan tue hingga ke akhirnya..untuk remaja macam kita neyh, perghhhh..time neyhlah hangat mo becinta-cinta kan?? tapi ingat abang-abang, akak-akak, adik-adik, selagi kita tiada ikatan yang sah, mana yang xpatut diberi tue, jangan beri dahulu...paham-paham jak lah ya??? jangan lah percaya lau diorang cakap mo bukti2 cinta....tipuuu jak tue..hahha..hati-hati mencari kawan....kalau mo tau orang tue baik atau tak, dia takkan lakukan sesuatu yang akan merugikan diri kita...ney pesanan spesial tuk kawan pompuan...lelaki yang baik, dia akan jaga kita dengan tak melakukan sesuatu keatas kita...i mean, he'll not doing something would hurt us...iskkk...yang penting totally jaga kita tanpa ada sentuhan dimana2...haaa...begitulah maksud aku...dia akan jaga kita n jaga diri dia jugak supaya tak menspoilkan kita...tapi jangan pulak kita yang dijaga, kita pulak yang menspoilkan diri sendiri....

ingat tau...cinta manusia bukan segala-galanya...muhasabah diri juga neyh untuk diri sendiri...aku pon manusia biasa jugak..punya perasaan, jantung...hahah...

aku dah install cinta baru...cinta yang aku sendiri pon tak pasti..aku harap, aku tak berharap apa-apa..hahhaha..aku takut lah mau berharap-harap neyh...aku mo jadi menantu yang baik...aku pon mo kasi mom n dad aku menantu yang baik...bukan hantu..hahah...

lagipon, kawan aku yang lagi sorang pernah pesan, "kalau mau jodoh yang baik, doalah dari sekarang...ustazah aku selalu cakap macam tue"..hahaha

serius, aku tak boleh lupakan orang tue...semakin aku mo lupa, makin jugaklah dia dekat....Ya Allah, kalau itu yang terbaik untuk aku, maka peliharalah hubungan kami...satukanlah hati-hati kami untuk saling mencintai semata-mata keranamu ya Allah..

so, sekarang ney, aku perlu "topup" setiap inci perincian untuk menjadi 
1) manusia yang reti bersyukur
2) anak yang solehah
3) kakak contoh..
4) pelajar contoh
5) guru berkaliber...dan daie...
6) isteri solehah
7) menantu solehah

ya, aamiin..insyaAllah..doakan laah ya...
paling penting, aku sayang family aku..aku cinta ma family ku...that's for sure...tuk that particular person, I do love u...BUT, I won't say it if u r also not so sure about it..juz don't let me hurt...just say no when u r exactly not the one for me...please don't make me wondering...cz i really dun't like it...i'm sincere wif u...yehhh...jiwang....pesanan penaja jak tue...but surely..i'm SEEKING for HIS love.....insyaAllah.....



No comments:

Post a Comment