I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, March 13, 2011

kita ney sahabat ka? -_-"

Assalamualaikum warahhmatullahi wabarakatuh...

How are you dear fellow followers? Although there were only 8 of you...but I would like to give a million of thanks because being such a loyal follower….
What I want to write in this entry is about who we are among our friends…..are we friends? Actually I was reading before I think I want to write something. It’s about “friends”.

Friends…I do have plenty of friends somewhere in Malaysia…. I do love them.. But sometimes, I'm shy to show my love for them and i also forgot bout them....at the same time, i do really appreciate them… I'm afraid if what I had done also still doesn’t showed that I appreciate them...huhuhu

Penat dah bebel lam bi…yg grammar hambur habis….then I continue ya… saya akan taip semula satu situasi di mana cerita ini saya ambil daripada buku Fanzuru, karya Hilal Asyraf.



“ sahabat yang saya sayang , tidak menghubungi saya pun. Bagi saya. Kalau tiga hari tidak hubungi dia sudah rasa macam sesuatu yang tak kena. Tapi sahabat saya, tak kisah pun. Tunggu saya hubungi, baru nak hubungi saya.
   


Apa yang saya katakan pada anda sekarang adalah perkara sama yang saya selalu katakan pada diri saya. Jadikanlah sahabat kita sebagai sahabat kita. SIAPA DIRI KITA PADA DIA, NANTILAH DULU. BIARLAH KITA BERKORBAN, DAN BIARKANLAH DIA YANG MASIH TIDAK MAMPU MEMAHAMI SEMUA INI. Jangan kita menuntut apa-apa.

  




Yang penting, kita DIRIKAN PERSAHABATAN KITA HANYA UNTUK MENDAPAT REDHA ALLAH S.W.T, dan MEMPERKUATKAN UMMAH INI.

Maka, apa lagi?

Ikhlaskan niat, bergeraklah mencapai keredhaan-Nya dalam persahabatan anda. InsyaAllah, manusia yang ikhlas bersahabat , akan dinaungi Allah pada hari di mana tiada naungan melainkan naungan-Nya.” Mukasurat 129, Fanzuru, Hilal Asyraf.

Tatkala saya terbaca helaian ini, hiba rasanya hati ini kerana saya pernah berfikiran seperti ini. Gugur airmata suam jatuh membasahi pipi. Persoalan timbul, “Adakah saya sahabat yang baik?” Maafkan saya…. Tiada siapa yang sempurna dan akan sentiasa melakukan kesilapan. Namun begitu sentiasalah juga berusaha untuk memperbaiki ketidakkesempurnaan diri dengan belajar daripada kesilapan lalu.


Kepada semua sahabat saya….maafkan saya….. 

mood: RINDU kawan2....

No comments:

Post a Comment