I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, March 19, 2011

holidayyyyy????

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.......
Apa khabar semua? Rasa2nya, korang semua mesti bahagia kan? Sebab dapat balik kampong seminggu and spending your time with beloved one. Like me, nothing to do since i’m not going anywhere except attended the pismp’s convocation at Putrajaya International convention centre....well, 3 days my friend and i went there and carried out our duty as the “jubah” SUPERsial comittee....haha........xdalah..just biasa2...tolong2 uruskan jubah2 graduan yang dah konvo...







Well, korang nak tau.... best gila dapat tengok orang konvo sambil membayangkan diri sendiri dalam jangka waktu 4 tahun akan datang... coming soon insyaAllah....semua dalam keadaan ceria2...x kurang juga orang yang berada dalam kesedihan tatkala diambang penyampaian segulung ijazah.....
Neyh nak cite neyhhh~~~~cecite2.....
Part1
Sedang saya sibuk mengira sejumlah graduan untuk disusun atur kedudukan mereka, tiba-tiba NYDP1 kami, abg Salam...memanggil saya......” Fiy, ada orang pengsan!” terkejut juga saya pada masa itu.....saya pon bergegas lah pergi menjenguk graduan yang dah jatuh pengsan tue...
Sejurus selepas saya mendatangi sekumpulan graduan yang tengah membantu seorang graduan wanita yang pengsan itu tadi, saya terdengar suara tangisan sedu-sedan dari arah tempat kejadian.... saya ingatkan akak tuh excited sangat nak grade...rupanya, malang tidak berbau.... di hari kegembiraannya terjadi sesuatu yang sekaligus meragut kegembiraan itu jauh darinya.... “abang.......a......bangggg......huuu....huuu...abang!”........
Seorang rakan kepada akak tue menjelaskan bahawa abang kandung akak tue baru sahaja meninggal dunia.....inalillahiwainalillahirojiun......tatkala itu jua, hampir menyusur  airmata dipipi...betapa haru birunya dunia seorang adik apabila kehilangan sorang abang... mungkin apa yang saya rasakan x setanding apa yang dialami akak tue....sebabnya, saya tiada abang....saya Cuma ada adik2..... rakan2 akak tuh sedaya upaya menenangkan dia.....saya tinggalkan mereka dalam keadaan pilu di hati mengenang nasib hamba Allah tersebut.....
Sekali lagi, saya sedar bahawa...Allah itu Maha Kuasa.....”kun fayakun” jadi maka jadilah......tidak kira dimana, bila2 masa jua.....tidak akan awal mahupun lewat seminit sekiranya Dia hendak menamatkan riwayat hambanya.... betapa besarnya dugaan akak tadi.... terfikir juga, bagaimana jika saya yang berada di tempat akak tuh...bagaimana kalau yang “pergi” itu ibu atau ayah saya.....nauzubillah...... semoga roh dicucuri rahmat....semoga saya di berikan kekuatan untuk menghadapi situasi seperti tadi.....
Namun, yang pergi tetap akan pergi dan tidak akan kembali lagi...ambillah peringatan dari peristiwa itu tadi......




Part2
Happy sangat graduan nak naik dan terima segulung ijazah... antara ragam graduan yang saya temui ialah.....pukul 7 pagi~ ada graduan yang tengah bergambar2 dekat jalan masuk ke PICC...gelap2 lagi dah pergi bergambar.....bukan alang2...semangat sangat....ada yang tengah sarat mengandung (gembira bayi tuh kecik2 lagi dah grade)....ada yang bertongkat2 dek kerana kesan daripada kemalangan yang menimpa dirinya.....ada yang datang lambat (tak hairan sebabnya, saya pon selalu datang lewat lau ada mana2 event~~bad attitude...do not follow).....ada yang siap edar kad jemputan kahwin pulak tue......very advanced tau....
Happy to see them with cheerful and enjoyable moment ...almaklum...cohort pertama pismp...best jugak kerana...saya dapat berjumpa dengan akak senior yang sangat baik hati dan sangat berdedikasi dalam mengeratkan ukhwah dan menjalinkan sillaturahim khasnya kepada junior2 sabah Sarawak seperti saya ... anyway...selamat berkhidmat kepada semua murabbi2 yang baru sahaja selesai menjalani konvokesyen....





Part3
Selesai cerita pasal graduan...meh baca cerita tentang saya...... neyh adalah kali kedua saya melakukan kerja belakang tabir yang bahawasanya SANGAT MEMENATKAN......terlintas dibenak fikiran saya......”sapalah yang cipta jubah untuk konvo neyh” mak aihhhh...bertuah sungguh......jubah dah lah besar2....tebal2 pulak tuh....belum lagi crita pasal berat jubah tue....
rajen semuanya.....
First day~ a few  students from ipis need to transfer jubah from cyberjaya to PICC...it’s okay lah lau untuk IPIS TERCINTA JER....NEYH TIDAK....IPG2 Laen pon kena balun angkat sekali...APPROXCIMATELY 5-7 ipg PUNYA JUBAH KENA ANGKUT....bayangkan..kudrat seorang wanita terpaksa digadaikan demi tugas yang telah disandang....nasiblah jejaka2 yang ditugaskan Gagah2 BENAR....they are all the best....credit to, abg didie, abg man, abg azri, abg hakim, abg zaki, Hassan, amru, abg salam, fendi, rahman, and not to forget, SHEYREEN....kitorg berdua ja wanita...hua3...
Dah tuh, sampai PICC, punggah lagi masuk lam bilik urusetia....finished, balik ke IPIS..


dari kiri..sheyreen, abg man, abg salam, abg didie, rahman dan fendi..

jawatankuasa Wakil MAKTAB..heheh


2nd day~ pemulangan jubah giat dijalankan....namun begitu kerja tidaklah seberapa berat...kami ditugaskan untuk menjaga buku program dikaunter pertanyaan PICC.... cukup jelas dinyatakan bahawa bahagian yang didiami kitorang adalah ruangan untuk mengambil <envois> untuk setiap IPG dan buku program....TAPI, ada juga yang menujukan pertanyaan kepada kami....apa penanda yang kitorang buat tue tidak cukup besar untuk dilihat dan dibaca? Penat menjawab soalan...Halalkan sahaja kudrat yang digunakan ketika itu..... selesai disitu, beralih kepada proses pemulangan jubah...~berjalan dengan lancar.....TuTup kaunter......



"maaf...saya tidak akan jawab soalan..kerana ini bukan kaunter persoalan..huhuhu"

she's looked so bored...yes absolutely she does.....

3rd day~ wah...Happy yang teramat pabila duty sudah hamper ke garisan penamat....namun.....blasted receiving kaunter menghantui kami.....sebelah pagi, ok lagi lah...siap boleh rilek2 baca buku dan tidur2....selesai sidang ketiga konvo....maka.....beransurlah jubah2 datang untuk dikira dan direkod......yaaaaa......tiada apa yang bisa saya ungkapkan melainkan.......SAYA PENAT!!!!!!.....kerja tetap diteruskan......sehinggalah pukul 9 malam.....kudrat saya sudah mencapai level GABAn.....tidak terkata.....semua ini dapat ku utarakan dengan kata seindah bahasa......tiada apa yang dapat menandingi keletihan dikala itu...ulang suara....TIRED.......ya....blasted tired.....maka dengan  itu..tamatlah coretan pengalaman pengendalian jubah konvo semasa cuti sekaligus menghilangkan nikmat keseronokan bercuti......

Conclusion~~ walaubagaimanapun...saya anggap ini sebagai cubaan dan ujian dariNYA....DIA tidak akan menguji hambaNYA melebihi tahap kemampuan hambaNYA...saya yakin dengan janji2NYA....alhamdulillah...didikan yang sebenarnya......membina benteng kesabaran dalam diri.....
Segala yang terkurang tatkala saya bertugas.tolong halalkan...dan apa yang saya terlebih beri semasa bertugas....saya juga telah halalkan......
I’m a teacher...and i need to use to the upcoming duty......

teacher's duties always flexible....





















No comments:

Post a Comment